Ilha de Mocambik & Cuemba – Mosambikin

Nickin viimeiset päivät ja minä olimme varhain seuraavana aamuna (tietysti) ja olimme matkalla Mosambikin saarelle. Se oli erittäin pitkä, erittäin kuoppainen ratsastus linja -auton takaosassa, joka soitti Kung Fu -elokuvia korvan lävistystasolla.

Saari on todella kiinnitetty mantereelle pitkällä sillalla, joten meidän ei tarvinnut saada tällä kertaa liian täydellisiä veneitä. Mosambikin saari (tai ilha de mocambikia, kuten portugalilaiset sanoisivat) näyttää siltä, ​​että se ei ole muuttunut ottaen huomioon, että Portugalin miehitys vuonna 1507, kun sitä käytettiin merivoimien tukikohdana ja kauppapaikkana.

Se oli kaunis saari, jossa oli murenevia valkoisia pestyjä rakennuksia, joista osa oli alkuperäinen oranssi ja punainen maali, rakennusten välillä, jotka on rakennettu 16. ja 1800 -luvun välillä, ja kapeat kuvat paikallisten ihmisten kanssa, jotka jatkavat päivittäistä asioita. Saari oli erittäin hiljainen ja meillä oli ilo mutkistaa kaupungin läpi muutaman päivän.

Reppumatkailijat, joissa oleskelimme, olivat hienoja ja siellä oli ensimmäisissä saapumisminateissa, että minulla oli ihmisen tunnetuin eeppinen nukkuminen. Annoin sisään- ja nukkumisesta julmalla bussimatkalla, mutta heti kun laitoimme reput alas, olin sängyssä ja ulos kuin valo. Se oli yksi kaikkien aikojen syvimmistä, parhaimmista napeista. Nick oli ulkona ja tutkimalla kaupunkia, kun nukuin kuin kallio 2,5 tuntia. Sitten nousin illalliselle ja olin takaisin nukkumaan 2 tuntia sen jälkeen ja nukkui yön läpi! Minun on pitänyt tarvita sitä.

Kuljetusmuoto, Mosambikin saari
Kaunis promenade Mosambikin saarella

Pesulapäivä Mosambikin saarella
Portugalin kirkko, Mosambikin saari

Seuraavana päivänä, kun olemme levätä erittäin hyvin, pyrimme tutkimaan saarta. Kävelimme ja kävelimme ja nautimme kävellä kaistojen läpi. Tapasimme australialaisen naisen ja hollantilaisen parin kanssa ja syöimme hienon illallisen ja joitain oluita heidän kanssaan yhden yön. Kuten osoittautuisi, he olivat ainoat muut turistit, jotka näimme koko ajan.

Saaren toisessa päässä oli myös kylä, ja teimme päätöksen tarkistaa se. Kaikki paikalliset tuijottivat meitä, mutta olivat tyytyväisiä samanaikaisesti. Istuimme, saimme joitain kookospähkinöitä ja meillä oli joukko ihmisiä nauttimaan meistä, kun joimme maitomaista hyvyyttä ja jaoimme loput joidenkin lasten kanssa. Kylässä oli myös leipävalmistustehdas ja pysähdyimme näkemään, että jotkut miehet keittävät herkullisen tuoreita pulloja.

Nick pelaa Fooseballia paikallisten poikien kanssa, Mosambikin saari
Fort Sao Sebastian, Mosambikin saari

Vanha sairaala, Mosambikin saari

Dariece Mosambikin saarella
Kolmen erittäin nautinnollisen, erittäin potkimisen päivän jälkeen saarella, menimme takaisin Nampulalle, joka on viimeinen pysäkki Mosambican -matkallamme ennen menemistä Malawiin. Otimme junan Nampulasta Cuemban rajakaupunkiin, joka lähti kello 3: 30!

Emme ehdottomasti unohda olemista kello 3:30 melkein joka toinen päivä, se on varma. Junamatka oli hieno. Olimme erittäin levottomissa paikoissa osana tieltä erittäin täynnä olevassa autossa. Kaikki 1./2. luokan liput oli varattu, joten olimme kiinni 3. luokassa. Henrik oli kuitenkin tehnyt tämän matkan päiviä aiemmin ja kirjoitti kertoa meille ravintola -autosta, jonka me c

pitäisi pysyä sen sijaan. Joten menimme sinne, kun istuimet tulivat saataville, nautimme spriteistä ja lounasta ja heillä oli paljon parempia paikkoja kuin 3. luokassa. Maisemat matkan varrella oli upea. Pienet kylät asetettiin kohoavien vuorten alle ja paikalliset ihmiset tulivat junaikkunoihin jokaisessa pysähdyksessä myymällä tavaroitaan.

Paikalliset lapset, jotka nauttivat sokeriruo’osta junamatkalla Nampulasta Cuembaan
Kirkkaat, tuoreet porkkanat myytävänä junamatkalla Nampulasta Cuembaan, Mosambikiin

Kyläläiset, jotka myyvät tavaransa junamatkalla Nampulasta Cuembaan, Mosambikiin
Kiireinen junapysäkki matkalla Nampulasta Cuembaan, Mosambikiin

Kylä on asetettu kohoavan vuoren alapuolelle – kauniit maisemat matkalla Nampulasta Cuembaan, Mosambikiin
Päädyimme tapaamaan kaksi miestä Malawista ja he antoivat meille kaivattua tietoa rajan ylittämisestä. Vietimme yhden yön pienessä, tyypillisesti pölyisessä Afrikan kaupungissa Cuembassa, illallisella espanjalaisen naisen kanssa ja lähti seuraavana aamuna noin kello 5.30 matkalla 1: lle4. maa tarkisti tämän matkan, Malawi.

Mosambik ylitti huomattavasti odotuksemme. Ihmiset olivat niin ystävällisiä ja vieraanvaraisia, ruoka oli herkullista (etenkin tuoreita mereneläviä), arkkitehtuuri oli sensaatiomaista ja siinä oli suuri vanha portugalilainen tunne, ja kuten aiemmin sanoimme: rannat olivat parhaat, mitä olemme koskaan nähneet. Kaikkien uskomattomien asioiden takia, joita Mosambikilla oli tarjottavanaan, eeppisiä matkoja, jotka otimme päästäksemme jokaiselle määränpäähän, ja hämmästyttäviä uusia ystäviä, joita tapasimme, Mosambik on nyt ylittänyt luettelomme yhtenä rakastetuista maistamme … toistaiseksi.

Kuten tämä viesti? Kiinnittää sen!

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -osakkuusyritys ja myös tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä osoittaa, että ansaitsemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostat kyseisiltä jälleenmyyjiltä.